Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Friday, 22 February 2013

Pandangan aku mengenai kepentingan ISA.



 Korang boleh baca keterangan aku mengenai kepentingan ISA & cara menanganinya kat gambar bawah nie. saja nak kongsi pandangan & pendapat.

Pada aku.. aku rasa ISA masih belum sesuai untuk dimansuhkan buat masa sekarang kerana terdapat gerakkan yang ingin menggulingkan kerajaan.

Malaysia aman semasa dibawah era Tun M kerana adanya ISA. Begitu juga dengan negara di Seberang tambak Johor, Singapura. mereka juga tetap bertahan kerana mempunyai ISA. Desakan-desakan yang di mintak Pembangkang dalam negara ini seharusnya tidak perlu dilayan & kerajaan perlu bertindak dengan lebih tegas mengikut pada saluran undang-undang.

korang boleh baca kat  prnt screen bawah.


Kalau tak betul  huraian aku @ ada apa-apa yang perlu ditambah, korang  boleh menyuarakan pendapat kat comment blog gua..

2 comments:

Lina Ina said...

memang benar apa yg u katakan tu Nurul Nizam Tp cai2 pr ni xtau. Diorang ingat org2 UMNO/BN takut dgn diorang. Tp sbnrnya beberapa kenderaan penyokong kerajaan tlh ditahan dan diarahkan keluar atau dgn kata lain, mereka dilarang masuk ke tgh bandar dimana peserta bersih berkumpul. Ini adalah kerana utk mengelakkan dari berlakunya perkara yg x diingini

Darah Satria said...

yap.. orang2 yang bijak pandai je yang boleh berfikir apa yang akan terjadi.. tapi jenis2 yang xleh fikir nie berlambak.. sebab tue depa tak tahu yang mereka sedang diperbodohkan pihak2 tertentu..

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya