Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan

Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan
Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday 13 May 2015

Najib gunakan 1MDB untuk cagar minyak dari Terengganu ?





Amat mengejutkan apabila 1MDB yang ditubuhkan oleh Najib didapati banyak terlibat dalam skandal salah laku pengurusan wang. sehingga sekarang, persoalan kehilangan sebanyak 27 Bilion juga masih tidak dijawab.. Media tv terutamanya tv3 agen pengampu terkuat Najib memutarbelitkan fakta serta persoalan-persoalan yang masih tidak dijawab sehingga hari ini termasuk wang yang telah 
hilang serta hutang negara yg sudah melebihi RM800 bilion !

Melalui pendedahan yang mengejutkan oleh Mantan Menteri Besar Terengganu ini pula mendedahkan 1MDB yang ditubuhkan oleh Najib pernah cuba mencagarkan minyak Terengganu. !!



Akibat dari persengketaan ini, MB Datuk Seri Ahmad Said tidak disenangi oleh PM Najib Razak. Beliau antara individu yang bukan kategori kaki pengampu seperti orang lain. Jadi, kerana itulah beliau dilucutkan jawatan Menteri Besar Terengganu..

Najib menyalahgunakan kuasa yang ada padanya. Mujur Ahmad Said adalah orang yang tidak ikut kegilaan PM Najib .!! Jika tidak, habis semua hasil kerajaan akan hilang ketangan si gila itu. 

Berhubung dengan itu, kita juga tidak lupa kontroversi yang melanda kedua-dua pihak terutamanya sikap Najib yang tidak mahu bertimbang rasa apabila diminta tempoh perletakkan jawatan Menteri Besar Terengganu itu  kerana mahu menguruskan kenduri anaknya yang akan dilangsungkan pada 17 Mei 2014, tahun lepas.


Najib seorang yang tidak berhati perut sehingga memaksa MB Ahmad Said itu meletakkan jawatan dengan segera dengan berkata "itu masalah peribadi awak"



 “Saya minta tangguh sehingga selesai majlis, itu sahaja. Sebagai orang tua takkan dia tak faham? Saya cakap anak saya nak kahwin minnggu depan, takkan tak boleh bincang?


"Saya ada prinsip. Anak saya nak kenduri. Kalau boleh bagi kenduri selesai. Tapi jadi begini. Saya tidak ada masalah, saya boleh terima (pertukaran MB)"

Najib juga menipu kepada rakyat dengan mengatakan tidak berlaku pertukaran Menteri 


 25 April 14


Tetapi hakikatnya, MB Said ditukarkan serta digesa untuk melepaskan jawatan Menteri Besar Terengganu kerana tidak mengampu untuk Najib. Najib akan memastikan setiap orang yang memegang jawatan dalam Kerajaan perlu menjadi kaki pembodek serta pengampu. Itulah sikap  Najib yang disembunyikan kepada rakyat. 

Media pada mulanya menafikan khabar angin pertukaran Menteri Besar ini, sejurus kemudian  MB Terengganu memang benar-benar ditukar.

Lihat disini faktanya.! 

12 Mei 2014 



Apakah penyebab pertukaran Menteri Besar ini dibuat secara tiba-tiba ?? adakah kerana Najib tidak boleh menerima sesiapa sahaja yang tidak menyokong hasrat kegilaannya ?? 



Cuba mencagarkan hasil Minyak dan Gas dari Terengganu ? 



Akibat dari kemelut ini, mantan MB tersebut membuat pengumuman keluar dari UMNO serta beberapa ADUN turut keluar UMNO bersama, Terengganu hampir tumbang semula ketangan PAS akibat sikap bodoh yang dimulai oleh Najib Razak sendiri. 
Jika tidak kerana mantan MB tersebut kembali masuk UMNO, maka, Terengganu sekarang sudah jatuh ketangan Pembangkang.

Ini Punca dari Najib! harus ingat.! 


Apabila Tun Mahathir menegur cara urus tadbir Najib, kini Tun pula diserang oleh orang-orang Najib.




Tidak cukup dengan itu, Tun M  dihentam teruk didalam stesyen pengampu terkemuka 'TV3'. Hari ini kita boleh lihaat serangan bertubi-tubi melalui skrip yang siap ditulis oleh individu tertentu dalam mempersoalkan tindakn Tun Dr Mahathir. mereka itu semuanya kaki pembodek. Seorang demi seorang menghentam Tun Mahathir melalui pembacaan skrip yang telah siap disediakan kepada mereka termasuk yang terbaru serangan Tunku Aziz terhadap Tun Mahathir.

 

Untuk pengetahuan anda semua, Tunku Aziz adalah antara salah seorang bekas ahli DAP.
 ya DAP..

 

Memang hebat TV3 mencari penyerang-penyerang terhadap Tun Dr Mahathir Mohamad kerana bekas beberapa ahli Pembangkang digunakan untuk menghentam Mantan PM itu. !!
Lihat gambar ini.


Akibat ketandusan menjawab segala isu serta tidak mahu menjawab status kehilangan wang rakyat yang bernilai berbilion-bilion ringgit dalam krisis 1MDB, maka skrip disediakan oleh mereka untuk menyerang keperibadian Tun M pula.., 

Apa susah, hanya perlu membaca skrip serta menunjukkan sokongan yang tak berbelah bahagi kepada Najib, maka mereka akan diberi ganjaran yang diperoleh hasil dari wang rakyat sendiri.

Penyalahgunaan wang rakyat untuk kepentingan peribadi itu bakal menyebabkan pemerintahan tersebut tidak dapat kekal lama..





Bersambung pendedahan berani seterusnya salahlaku kuasa yang dilakukan oleh Najib Razak,.. 

~ Disini bukan wilayah pembodek Najib.. 




3 comments:

Mia farrow said...

HA HA .. HO HO
TOLOL TOLOL BOLIH KOMEN .
YANG PERNAH HENTAM TUN MAHATHIR... SKRNG BOLIH HENTA MAT SAID X MB.
LEBIH BANYAK HENTAM MAHATHIR LEBIH BANYAK PEKONG BUSUK TERDEDAH....
MAT DAID MASIH BANYAK PELURU, TUN MAHATHIR LEBIH BANYAK PELURU.
BOLIH PERCAYA KAH CERITA ORANG DAP....

Anonymous said...

Skandal banyak, nak tutup, minta pertolongan dari siapa pun tak kisah asalkan terlepas.Semoga Allah memberi petunjuk kepada kita semua siapa yang salah?

Anonymous said...

Dah duga dah lagi 1 bulan macam2 isu 1mdb akan keluar tunggu masa nak.meletup.....pada macsi najib TH yg tak jafi tu cuma 10% peratus dari jumlaj total 1mdb....tengku aziz lu sapa baru sejaeang tahu DAP kaki penipu...orang lain dah lama tau pasal DAO penipu...skg kena tipu pulak dengan najib...tenhku aziz sebenarnya ko dah 2 kali kena tipu...aoa jasa ko pada negara kalau asyik krna tipu...mungkin mazyukkk asalkan jadi penipu ...tunggu dlm masa terfekat pasti ada lagu yg krliar dan nsjib rismah kepanasan ...tunggu....pembangkang x kuat cuma najib yg bodoh lemah...bahana ambil penahsehat warga asing( barat ).....najib dan anwar sama saja satu jafi barua yahudi satu lagi jadi barua punahsehat warga barat...kemungkinan besar dua dya jadi barya yahudi......puuuuiiii

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya