Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Tuesday, 20 December 2011

Kemana perginya wang derma ceramah PAS??


Hari ini kita lihat banyak sekali PAS membuat ceramah disana sini, Tak cukup dengan itu, PAS jugak mengambil pendekatan mengutip duit dari pada orang ramai yang hadir atas alasan derma Jihad. Bukan hendak "berkira" tentang derma yang disumbangkan, tetapi terfikir jugak kemanakah perginya wang derma tersebut??? Sepanjang PAS memerintah, hasil sumbangannya ialah mengutip derma  pada orang ramai.
Sudah berpuluh-puluh tahun Derma dikutip, takkanlah derma "Jihad" PAS masih belum cukup??

Gua sertakan gambar kat bawah nie dengan bulatan yang tertulis "Unit Amal Malaysia" iaitu orang penting dalam ceramah PAS yang sentiasa kelihatan  kehulu kehilir meminta derma daripada orang ramai. 


Lihatlah betapa banyaknya duit yang dikutip hasil ceramah PAS.Kenapa PAS masih tak boleh  bina masjid dari  hasil sumbangan orang ramai??

Gua soalkan kat sini kerana Mursidul Am PAS Nik Ajis sendiri mahukan wang derma untuk membina masjid seperti apa yang tercatat pada laman harakah berikut:


Seperti katanya: "Tok Guru Nik Aziz mahu masjid yang didirikan itu hasil kutipan derma daripada rakyatnya sendiri kerana pahala menderma untuk pembinaa masjid itu sampai ke akhirat",katanya.

Sekarang sila jelaskan pada gua kenapa PAS masih tak boleh bina masjid atau memberi apa-apa manfaat kepada rakyat dibawah kerajaan pimpinannya??

1 comment:

Darah Satria said...

From Ustd McdD:

Ke mana perginya duit derma ceramah PAS selama ini ???

TABONG JIHAD PAS :

INI SEBAGAI CONTOH SAHAJA PENDAPATAN TERKUMPUL
(Kita ambil kira paling minima se HARI / NEGERI )

Buat Ceramah PAS Seluruh Negeri (Minima 8 Daerah/Jajahan)
Kehadiran minima 500 x 8 Daerah = 4000 orang
Sumbangan Derma Jihad minima RM1.00 sahaja seorang = RM4,000 x 30 hari = RM120,000 x 12 bulan = RM1,440,000 X 14 NEGERI = RM20,160,000 setahun X 21 TAHUN PAS MEMERINTAH = RM423,360,000 (JUTA)

NOTA : Jika ikut sifir di atas...Andainya yang hadir setiap hari 50,000 orang SETIAP NEGERI AHLI PAS derma RM1.00 seorang berapa jumlah 1hari X 1 bulan X 1 tahun X 21 tahun ???

Cuba kita kira @ lihat bersama : 50,000 Ahli Pas X RM1.00 = RM50,000X30 hari =RM1,500,000X12 bulan=RM18,000,000X14 negeri=RM252,000,000x21 tahun Pas memerintah=RM5,292,000,000(Hampir RM5.3 Bilion)!!!

Nak tanya sekali lagi ke mana duit ni pergi lesap ke mana ???

Memang betul kamu kata ikhlas tapi sebenarnya kamu semua telah tertipu secara kehormat oleh PAS-khawarij !

Tapi ke mana duit tu lesap? Jika di ambil dari Tabong Jihad tu sebanyak RM45 JUTA sebagai niat untuk ganti atau bayar balik semula duit ahli Saham KOHILAL kan lebih baik dan terlebih2 mencukupi !

Tapi habuk pun tarak...duit saham grup aku kau kebas memang grup aku tak halalkan dunia Akhirat sekarang grup aku SELURUH MALAYSIA dah meluat dan menyampah nak menyokong parti pembangkang yang cakap berdegar-degar memang 100% tak serupa bikin hanya semangat jihad secara teori aje bertopengkan Islam dalam mana2 ceramah seluruh negara tapi realitinya tarak bersekongkol pulak dengan PKR dan DAP Harbi lagi ler bengkek hilang semangat nak menyokong kamu wahai PAS-pro khawarij !!!

Dalam PRU13 nanti tahulah kamu semua memang grup kami seluruh Malaysia sudah bersedia untuk menghancurkan 4 Negeri Pakatan Rakyat dan tidak akan sama sekali mengundi lagi PR....bukannya BAPAK PEMBOHONG lagi tapi MOYANG DAUN2 ENTAH2 apa lagi PEMBOHONGAN DEMI PEMBOHONGAN yang telah dilakukan selama ini...

Bertaubatlah wahai PAS-PKR Khawarij !!!

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya