Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan

Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan
Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Wednesday 3 October 2012

PAS sendiri menggugurkan negara Islam & Hudud demi Pakatan.

.
Seperti yang dijelaskan Datuk Seri Anwar Ibrahim, setiap parti komponen dalam Pakatan Rakyat bebas untuk bercakap mengenai hudud, tapi setakat itu sahajalah.  Persetujuan umum dalam Pakatan Rakyat, hukum hudud ini dalam apa cara sekalipun tidak akan menjadi keutamaan, malah tidak menjadi apa pun yang boleh dikaitkan dengan Pakatan Rakyat.
Itu dinyatakan dengan jelas.  Jika ada bukti dimana pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat sepakat mengeluarkan kenyataan akan melaksanakan  hudud, penulis suka nak mendengarnya di ruangan komen dibawah.

PAS tahu itu dan penulis yakin kepimpinan tertinggi PAS juga telah bersetuju untuk menggugurkan hudud.  Buktinya, bila
 dalam Muktamar PAS 2011, Presiden PAS sendiri, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengumumkan perubahan perjuangan teras PAS dari menegakkan hudud dan negara Islam kepada negara berkebajikan.
Bagi menandakan penerimaan rasmi terhadap halatuju baru perjuangan PAS yang diputuskan dalam Muktamar 2011, dokumen Negara Berkebajikan telah dilancarkan Hadi sendiri pada 11 Disember 2011 di ruang lobi Kompleks Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), Shah Alam.
Dari 10 tawaran PAS dalam buku negara berkebajikan tersebut, tidak ada satu ayat pun yang menjurus kepada perlaksanaan negara Islam dan hudud, apatah lagi bila dijelaskan Hadi dalam Muktamar 2011,perkataan negara Islam tidak wujud pun dalam Al-Quran!!
 Hudud bukan wajib pun untuk dilaksanakan kerana bukan salah satu dari rukun Islam yang ke- 5.
Nik Aziz perlu ingat, walaupun bertanding atas lambang parti masing-masing, PAS tidak bertanding bersendirian tapi bersama-sama DAP dan PKR dalam segala hal, termasuk dari segi logistik dan kewangan.  Maka itu penting bagi PAS mendahulukan kerjasama dalam Pakatan Rakyat ini, lebih dari apa yang lain.
 PAS semakin Jahanam Bila  Pemimpinnya sudah Nyanyuk.!

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya