Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Friday, 18 April 2014

Negara masuk perangkap.! penubuhan Bank Dunia di Malaysia & keborosan Najib.!



Berbekalkan alasan negara Malaysia adalah  negara berpendapatan sederhana tinggi dan peranannya sebagai pelanggan serta rakan kongsi dalam memajukan pembangunan global, hari  ini kita lihat penubuhan Bank Dunia di Malaysia mula beroperasi dan membuka cawangannya di Ibu Negara.

Persoalannya, kenapa begitu mudah pemimpin negara membuat sesuatu perkara yang bakal membawa padah kepada negara??

Pemimpin seperti Najib Razak antara pemimpin  yang begitu bodoh sombong sekali..!

  

Kemunculan matawang kertas dollar adalah hasil manupulasi Zionist selepas krisis minyak akibat perang Arab-Israel melalui usaha Amerika. Amerika yang diketuai oleh setiausaha negaranya pada masa itu, Henry Kessinger telah berjaya mempengaruhi Raja Arab Saudi untuk menjual keluaran minyaknya hanya dalam dollar Amerika sahaja. Saudi Arabia kemudiannya mempengaruhi seluruh negara arab lainnya untuk menyertai perjanjian tersebut. Bermula dari sini lahirlah penguasaan matawang kertas dollar yang dinamakan juga petro-dollar.
Inilah padahnya apabila zionis melalui sistem riba-kapitalis yang menguasai dunia melalui sistem ekonomi berdasarkan hutang.
 Apabila umat Islam mengikut ajaran Islam sepenuhnya didalam setiap urusan termasuklah bidang ekonomi nescaya mereka akan menjadi kuat seperti didalam zaman kegemilangan khilafah Islammiyyah yang hanya menggunakan baitulmal sebagai sumber ekonomi negara. 

Musuh Islam dari kalangan zionis yahudi menyedari akan kekuatan ini lalu ketika dihujung pemerintahan khilafah Othmaniyyah di Turki mereka telah menubuhkan perbankan kapitalis. Pada mulanya mereka menawarkan pembiayaan pembinaan jaringan keretapi dari Turki ke Mekah bagi kemudahan ibadah haji tetapi secara licik pembiayaan tersebut menyebabkan kerajaan Othmaniyyah ketika itu jatuh muflis seterusnya menyebabkan terhapusnya penguasaan kerajaan khilafah Islam yang telah menguasai dua pertiga dunia lebih dari 500 tahun!

 Sebelum tahun 2000 terdapat 7 negara yang tidak dapat dikuasai oleh perbankan zionist iaitu Afghanistan, Iraq, Sudan, Libya, Cuba, Korea Utara dan Iran tetapi kini hanya tinggal 3 negara sahaja iaitu Cuba, Korea Utara dan Iran 

Sepanjang Tun M memerintah 22 tahun, negara membangun begitu pesat, tidak perlu pun membuka cawangan Bank Dunia di negara ini, tetapi kenapa pemimpin tak guna seperti Najib Razak begitu mengejar popular dan langsung tak endah nasihat mantan PM kita ini?

Mungkin bagi Najib Razak, Tun M sudah tidak berguna lagi kepada dia, yelah.. siapalah Tun sekarang ni kan?

Bukankah negara bakal berdepan dengan krisis kewangan seperti yang  diperkatakan Tun?

 

Jadi inilah masanya untuk Malaysia yang bakal berhadapan dengan krisis ekonomi kembali menambah hutang dengan Bank Dunia.

PUTRAJAYA - Kerajaan perlu mengurangkan perbelanjaannya bagi membantu menurunkan defisit negara.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, dengan penjimatan itu barulah kerajaan mampu menampung pemberian subsidi yang tinggi.

“Seperti yang kita tahu sekarang, negara kini mengalami defisit. Kita pinjam terlalu banyak wang.

“Kalau kita tak pinjam wang, itu lebih baik. Jika boleh, kurangkan perbelanjaan kerajaan (kerana) subsidi kita sangat tinggi,

Bukankah  Bank Dunia berfungsi untuk menambahkan  wang yang dipinjam?
Apa lagi Bank Dunia sudah ada cawangannya di Malaysia, inilah satu kaedah terbaik  untuk menekan negara  dlm menambahkan jumlah pinjaman kepada bank dunia.


Sengaja saya petik laporan dari Keadilan tentang ini,



Apakah benar Najib telah menjual aset negara seperti yang diperkatakan oleh  Rafizi?
Najib berdiam diri bukan? tidak menjawab??

Jadinya ia adalah benar sama sekali..

Jangan nak salahkan mereka diluar sana yang mempercayai setiap apa yang dikatakan oleh pihak pembangkang sedangkan  UMNO sendiri tidak ada unit media yang cekap untuk menangkis fitnah..

Lagipula, pemimpin UMNO akan 'settle' segala fitnah itu diluar mahkamah seperti yang terjadi terhadap  tuduhan Tian Chua.- Penceroboh lahad Datu Konspirasi UMNO.


http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140115/po_06/UMNO-berjiwa-besar-maafkan-pemimpin-PKR-Pas

Pemimpin UMNO & Pemimpin kerajaan begitu lembab sama sekali.


Fakta yang dibentangkan Bank Dunia mengenai terdesaknya pentadbiran Dato’ Seri Najib Razak dalam mencapai sasaran defisit,  apabila belanja mengurus Kerajaan Persekutuan telah melebihi belanjawan yang diluluskan sebanyak RM14.3 bilion atau 7.1% seperti terkandung dalam laporan Bank Dunia, bertarikh Disember 2013.

Laporan Bank Dunia mendedahkan pendapatan kerajaan Malaysia akan dijana termasuk RM1.4 bilion daripada aktiviti penjualan aset dan RM4.2 bilion daripada sekuriti hutang daripada aset-aset negara (securitization of government mortgages).

Memang aku akui kerajaan dibawah pimpinan Najib begitu boros sama sekali.


Seperti yang ditegur Tun Mahathir atas desakan "KERAJAAN JANGAN BOROS"

Tetapi mereka tak peduli semua itu bukan? 

Mereka terus membazir gila-gila.

MC KINSEY RM20 JUTA BERPATUTAN.


Promosi GST sampai  RM17 juta



k-pop 1.6 Juta



Kos RM25 Juta untuk 2 ekor panda.


Banyak lagi kalau nak disenaraikan.


Tun Mahathir juga menegur agar menghententikan BR1M kerana membabitkan bebanan kewangan Negara


Tetapi Najib sebagai PM paling pekak langsung tak peduli !



Najib tak perlu risau kerana ada pemimpin yang akan  'membackupnya'

http://www.sinarharian.com.my/nasional/br1m-khairy-jawab-kenyataan-dr-m-1.256573


Inilah dia UMNO yang telah didominasi oleh pemimpin  yang pentingkan diri sendiri.

Jangan nak tunjuk pandai dan berlagak sombong.! Tun dah lama perintah.. dia lebih tahu..jadi dengarlah  nasihat orang yang lebih tua.!


KERAJAAN PIMPINAN NAJIB MEMANG SUDAH KETAHAP BOROS YANG MELAMPAU.!! MEREKA  ANTARA PEMIMPIN YANG MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI.!


JAHANAM UMNO & BN DI BAWAH NAJIB RAZAK.!!



5 comments:

Anonymous said...

aq pn pns hty gak ngn najib ni.mcm senang2 aje membenarkn bank dunia terpacak kat negara kita..tp rasanya2 dulu masa TunM masih jadi PM,admin pun sama gak suka menghentam..kini giliran najib pulak lah ya..hehehe...jangan condong sangat dengan pembangkang ler..

OrangJohor said...

Mengikut pandangan saya,
kemasukan 'BANK DUNIA' (BARU) ke Malaysia bersebabkan beberapa perkara hidden factor:
1. Sejumlah dana (mungkin emas) yang besar sedang digerakkan untuk dipindahkan ke Malaysia (melalui bank dunia ini)BUKAN melalui BANK NEGARA.
2. Mengimbangi simpanan dana di israel pada 2020-2030 untuk perlawanan ekonomi mutakhir.
3. Malaysia akan menjadi pemberi pinjam (yang adil) kepada negara-negara yang memerlukan.
4. Mungkin syiling dinar dan dirham akan diisytiharkan secara besar-besaran (dan rasmi) melalui negara ini.
5. Bank Dunia di Amerika akan bangkrap (bila tiba masanya).

Harap maaf jika pandangan saya tidak menepati pandangan yang lain. TK.

Anonymous said...

Tak yah cer pasal ni. Susah org nk caya. Mahadir memang tokoh yg hebat. Tapi, bahagian dia takde. Mcm tu jugak anware. Tunggula kejutannya.

Anonymous said...

Aku ni penyokong pembangkang tpi aku respect care mahathir memipin negara sbb itu berhutang dngan bank dunia ni jgan buat main2 buruk padah nya nnti

Anonymous said...

Najib memang bodoh...itulah padahnya kalau org bodoh memerintah negara...Najib sepatutnya dah lama dipaksa meletak jawatan...inilah pemimpin paling teruk dlm sejarah Malaysia...

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya