Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka... Dalam Musnad Imam al-Rubai’ diriwayatkan hadith berikut; لَعَنَ اللَّهُ الْمُسَلَّطَ عَلَى أُمَّتِي بِالْجَبَرُوتِ، وَالْمُسْتَأْثِرَ بِفَيْئِهَا “Allah melaknat orang yang memerintah umatku dengan zalim dan mengaut harta fai’ nya (harta milik awam) untuk kepentingan dirinya.” Imam al-Ghazali dalam kitabnya Ihya Ulumuddin pernah memberikan nasihat tentang cara berinteraksi dengan pemimpin yang zalim iaitu (mafhumnya), “Jangan bergaul dengan para pemimpin dan pembesar yang zalim, bahkan jangan menemuinya. Berjumpa dan bergaul dengan mereka hanya membawa petaka. Tetapi sekiranya kamu bertemu dengan mereka, jangan memuji-muji mereka (tetapi nasihatilah kepada kebaikan), kerana Allah sangat murka ketika orang fasik dan zalim dipuji. Dan barangsiapa mendoakan mereka panjang umur, maka sesungguhnya dia suka agar Allah diderhakai di muka bumi.”

Thursday, 17 November 2011

Memori: PAS hina Orang Asli di Sarawak?

Teringat kembali gua bila mana Pilihanraya diSarawak, Presiden PAS, Hadi Awang menghina masyarakat orang Asli disana. Perkara ini mungkin juga bakal berlaku di kelantan atau dilain-lain tempat.



"Semua pilihanraya kecil sebelum ini keputusannya memihak kepada kita. Cuma di Batang Ai sahaja kita kalah sebab mereka ini tidak reti undi, pakai cawat lagi. Saya bukan nak hina tetapi tempat yang pakai molek,undi PAS,"

????!!!!!!!

Seriously, Gua merasa sangat terkilan dengan ungkapan yang diungkap oleh Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang.!

Gua petik ini dari web MalaysiaKini .


 
  
Tak percaya?? nie gua bagi Link kat lu, lu tengok sendiri, media nie diambil dari Malaysia Kini yang menjadi saluran utama Puak2 PASiaq..


Angkuhnya Pakatan Rakyat sehinggakan menghina orang asli di pedalaman Batang Ai dengan menyatakan bahawa mereka tidak reti mengundi, pakai cawat lagi. Lihatlah wahai pengundi di Sibu, wahai penghuni rumah panjang, inilah dia realiti Pakatan Rakyat. Bila nakkan undi dia berjanji, bila tidak diberikan undi inilah kenyataan berani pemimpin Pakatan Rakyat. 

No comments:

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya