Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Saturday, 9 March 2013

Kerana mansuhkan ISA, ramai yang menjadi mangsa keadaan





Sedih & pilu apabila melihat hamparan mayat  yang menjadi mangsa mainan percaturan parti-parti politik untuk kepentingan tertentu..

Jika adanya ISA & ketika penceroboh ini menawan. kemungkinan besar mereka sudah ditangkap & mungkin ketika ini juga mereka sedang tidur didalam penjara jika dibandingkan keadaan mereka yang mati sia-sia ini..

Ramai pihak mendesak ISA dikembalikan kerana Hisyamuddin AMARAN adalah individu yang tidak layak memegang  Jawatan berkenaan. Sepatutnya Hisyammudin AMARAN hanya  diberikan Jawatan Pemangku Wanita.. Itulah yang sebaik-baiknya apabila melihat reaksi lembab menteri ini dalam mengangi beberapa isu sebelum ini.

                                 

Cuba bayangkan.. Orang masuk ceroboh rumah anda ketika anda sedang tidur @ sedang makan dengan niat mahu menghalau anda keluar dari rumah yang sudah  didiami selama ini..

Apakah ketika itu anda mahu berbincang?? walaupon menyedari mereka masuk dengan senjata api??

Apakah berbincang demi menyelamatkan keadaan itu lebih baik atau anda menangkap mereka ketika itu lebih baik??

Lebih baik tangkap mereka dengan menggunakan Kekerasan tetapi dapat menyelamatkan Nyawa mereka didalam lokap berbanding berunding dengan niat tanpa melibatkan pertumpahan darah, namun perkara yang lebih tragis pula yang berlaku.

Lihatlah situasi ini.

Perwira kita dihantar  kesana untuk menyelamatkan mempertahankan negara.. Namun individu yang mencetuskan perbalahan ini bersenang-lenang sama sekali..

Aku naik fedup dengan cara & tindakan lembik Kerajaan Pimpinan BN di Bawah Datuk Seri Najib Razak.!




1 comment:

Anonymous said...

PLEASE REVIVE ISA FOR THE SAKE OF THE MAJORITY!!!!!!!!!!!! babi tol la org yg p mansuhkan ISA !

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya