Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB

Kerajaan tarik subsidi dari rakyat kerana mahu melangsaikan hutang tertunggak dari 1MDB
Lebih baik berusaha menyalakan lilin dari menyumpah kepada kegelapan.Pepatah pernah berbunyi: Jika hendak merosakkan tanaman "racunlah akarnya. "Jika hendak merosakkan "bangsa", racunilah "Sejarah" mereka...

Friday, 8 April 2016

Najib guna kutipan GST untuk cover 42 bilion hutang 1MDB dan penipuanya.!



Gambar yang tidak disiarkan oleh Utusan dan TV3 medium pengampu Najib


  Desas desus penyelewangan Najib semakin menjadi-jadi apabila mendakwa tuduhan Tun Dr Mahathir itu tidak benar, Najib dalam ketakutan apabila tidak berani mendedahkan laporan audit serta menangguhkan PAC- Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara pada selepas skandal 1MDB terbongkar. Dia mencari jalan untuk mendapatkan wang yang telah dicuri berbilion2 olehnya serta berusaha mengagalkan siasatan 1MDB..



Berita yang disiarkan oleh UMNO online.. UMNO sekarang bukanlah menjaga kepentingan Melayu dan Bangsanya, tetapi menjaga Najib.. Tindakan Tun M keluar dari UMNO adalah salah satu langkah yang bagus kerana UMNO sekarang mempertahankan Najib.. bukan mempertahankan Melayu.. UMNO dikuasai oleh kaki-kaki pembodek dan pak turut yang tidak ada perbezaannya mereka dengan  Kambing. walaupon menipu berapa banyak, kaki pombodek tetap mengatakan I LoVE PM. ini sama dengan kambing yang hanya mengeluarkan satu patah perkataan iaitu " BEKK"


Tun Mahathir mempersoalkan mengenai 27 bilion yang hilang dari hutang 42 bilion 1MDB.

dari blog Chedet


23- Ini adalah pembelian yang diketahui. Jika dicampur kesemuanya menjadi RM14.7 billion. Jadi terdapat lebih RM27 billion yang tinggal.

24- Dikatakan lebih daripada USD 1 billion dibayar kepada PetroSaudi tanpa pengesahan adakah bayaran ini digunakan untuk membayar nilai syarikat tersebut ataupun membayar kepada nilai aset mereka.

25- Di manakah wang yang selebihnya?

Najib pakar putar belit dan pakar penipu.. sebab itulah kepakaran penipuannya di perturunkan oleh medium pengampunya TV3 dan blogger-blogger sampah cari makan.


Saya telah pun menulis perkara ini sejak lama dahulu,,


Adakah anda sanggup dipermainkan oleh politik sampah Najib ??


 Lambang Keris pada BENDERA UMNO perlu dibuang dan digantikan dengan muka Najib. Itulah sepatutnya dibuat..



Najib pakar penipu besar, bukankah dia sendiri yang pernah mengaku dan bercakap bohong dengan  menafikan dia tidak menerima wang sebanyak 2.6 bilion itu ?

video

 Betapa bodohnya orang yang mempercayai kata-katanya . Najib begitu yakin dia tidak bersalah kerana penyelewangan serta bukti pada ketika itu belum didedahkan, Oleh kerana itulah dia berani  menipu dan menggunakan watak kononya "BERANI KERANA BENAR". Dia lagak berani konon mahu menyaman pihak yang mendedahkan wang ini.. 






Selepas bukti didedahkan.??






Akhirnya RM2.6 bilion tu sendiri disahkan oleh SPRM.!!!
Lihat kenyatan ini.!! 





SPRM juga menipu kononnya telah  menjumpai penderma ??



Berapa Juta Pegawai SPRM sudah makan RASUAH ??  Siapa penderma DANA POLITIK TERSEBUT ??
Adakah mereka yang medapat wang rasuah ini memberi makan kepada anak bini ?? 



Dia mengakui melihat dokumen penderma ?? penderma dari wang 1MDB kah ? dan berjumpa dengan penderma 1MDB ??


Mulanya SPRM kaki kedarah wang rasuah serta menteri Pengampu terhebat Zahid Hamidi mendakwa berjumpa dengan penderma tersebut.




Sedangkan Raja Abdullah sudahpun wafat ??
Bukankah kenyataan SPRM diatas mengatakan telah berjumpa dengan penderma ??


Adakah mereka berjumpa dengan orang yang telah meninggal dunia ?? Apakah mereka fikir kita sebagai rakyat Malaysia ini adalah kambing dan lembu yang boleh diperbodohkan ??


Sudah ku katakan mereka menyediakan skrip2 tersebut untuk menipu rakyat,.. Paling kasihan apabila majoriti yang kena tipu adalah orang MELAYU..

MELAYU memang mudah ditipu.. KESIANNYA.


Mungkin seseorang menggunakan suara yang mirip Najib Razak untuk cuba menjatuhkan beliau  (idea dari kaki pengampu & pembodek I LOVE PM !! )

Tak mengapa.. 

kita ulang tayang.. 

video

Sebelum  dan selepas.! 

 

Najib si KAKI PENIPU BESAR cuba memutar belitkan fakta. sebelum ini mengaku tidak menerima wang. selepas SPRM mengaku adanya wang Najib, dia pula terpaksa mengubah skrip menerima daripada penderma .. Penderma itu pulak telah pun meninggal dunia.. 

Inilah sebab mengapa Najib semakin takut dan tidak jadi saman WSJ. 
Alasan lain?? 

tak jadi saman sebab najib tidak dikenali ??

Apakah orang diluar sana tidak tahu siapakah PM Negara Malaysia?? 



Bukankah dia sebelumnya tunjuk berani?? Najib semakin tegar membodohkan orang Melayu dan penyokong Barisan Nasional.

 Majoriti orang yang kena tipu adalah orang Melayu.. Apakah bangsa Melayu ini satu bangsa yang mudah ditipu dan dipermainkan oleh politik SAMPAH NAJIB ??



Najib Penipu cuba membodohkan rakyat dgn GSTnya pulak.. dengarkan.. 




Dengarkan cara-cara Najib menipu rakyat. bukankah katanya hasil keuntungan GST akan diberikan kepada rakyat ?? itulah katanya.. 

 Cukai SST tidak sama dengan GST, kerana cukai SST hanya pada tempat-tempat tertentu, tetapi GST meliputi segala aspek. 

Pada tahun 2015, Najib mengatakan bahawa hasil GST akan diberikan kepada rakyat, tetapi mengapa pada awal tahun Januari 2016 cukai dan tarif elektrik terus ditambah ?? mengapa harga minyak terus naik, ??


 Fakta tidak pernah menipu, Najib penipu besar. itulah faktanya..!!

Dia menggunakan pengaruh wang untuk memperbodohkan orang yang memerlukan wang, 
Najib hanya bergantung kepada wang semata-mata.


Apakah Rakyat sudah merasai manfaat GST kononnya hasil GST akan dipulangkan kepada rakyat ?? 
JAWAPANNYA TIDAK.!! 

Perbelanjaan untuk sektor AWAM, IPTA, banyak dipotong.Tidak lagi dikira dengan kos-kos peningkatan yang lain.. Dia memang PM paling tak guna dalam sejarah kerana memungut wang dari rakyat untuk melangsaikan hutang yang dibuat olehnya.


Berbalik kepada persoalan diatas, Najib mula tunjuk berani dengan menafikan dakwaan Tun Mahathir itu salah kerana dia mengatakan wang 42 Bilion itu tidak hilang..

Yaa.. persoalannya mengapa sekarang baru berani ?? kerana wang hasil kutipan GST itu membolehkan  untuk "cover" 42 bilion hutang 1MDB serta 27 bilion yang telah hilang. 
.

Bukankah hasil kutipan GST melebihi sasaran ??
 Sehingga 14 December 15, hasil kutipan GST melebihi RM30 bilion.



Nilai anggaran kutipan  RM23.2 bilion.


Adakah nilai yang diberikan itu adalah tepat atau masih mempunyai angka yang lebih ?? Kerana si penipu sanggup berbuat apa sahaja untuk menipu bukan ??


Jika perlaksaan GST semenjak   1 April 15 sehingga  14 December 15 ianya telah mendapat kutipan sehingga RM 30 bilion ( Pengiraan mata kasar ) =  9 bulan 

 30/9 = 3.3 bilion sebulan.

Jika diambil sejak dari Januari 2016 sehingga April 16 ianya  meliputi 4 bulan.. 
RM3.3 bilion sebulan X 4 bulan = 13.2 bilion untuk tempoh 4 bulan.

 Bukankah jika kita campurkan jumlah RM30 bilion ( sejak perlaksaanya bermula April 15 - December 15) + bulan January 16- April 16 RM 13.2 bilion.

Jadi ini bermakna
 RM 30 bilion + RM13.2 bilion = RM43.2 bilion ??

Jumlah hutang  1MDB yang telah yang dilaporkan adalah sebanyak RM42 bilion.

Bukankah disini masih ada lebihan kutipan GST itu bukan ??

Inilah jawapannya mengapa Najib mula tunjuk BERANI dengan mendakwa kenyataan Tun Mahathir itu tidak benar dan tepat kerana ia sudah cukup wang untuk cover wang 1MDB yang dilesapkan olehnya. 

Siapakah percaturan terbaik didalam politik Najib ini ?? mangsanya adalah RAKYAT.! dikerah tenaga dan wang untuk melangsaikan hutang yang dibuat olehnya..

Kasihannya rakyat Malaysia lebih-lebih lagi orang Melayu yang sanggup ditipu oleh dia.. mungkin dia menggangap penyokongnya dan orang-orang didalam UMNO dan BN adalah bodoh seperti LEMBU.Penyokong UMNO yang lain juga tak ubah seperti LEMBU yang hanya mengikut dan dicucuk hidungnya..  INILAH UMNO sekarang.,! 





GO to HELL Najib RAZAK.!! 




3 comments:

Anonymous said...

PM paling sial dlm UMNO.! puih.!!

QalamQabut said...

Perjuangan belum selesai... Jom teruskan usaha bro!!!

Anonymous said...

fuck off Najib CIBAI

biar hati berbicara & menilainya

biar hati berbicara & menilainya